با تولد مدیر می شوند، نه با توصیه

بسیاری از ما مسیر زندگی مان را اشتباه رفته ایم و در جایی قرار گرفته ایم که یا استعدادش را نداریم و یا انگیزه برای تلاش نداریم. بعد هم بدون برنامه و فکر و حتی با متوسل شدن به پارتی بازی های احمقانه می خواهیم برند شویم.
بهترین مدیرانی که دیده ایم، حاصل ترکیب این دو مقوله بوده اند.
استعداد خدادادی و تلاش حساب شده، در کار و در آموختن.
همین دیگو مارادونای خودمان (که روحش در آرامش بماند)، استعداد محض بود ولی بخوانید یا ببینید چقدر تمرین می کرده.
دیوانه وار
از بس که عاشق کارش بوده، اما از جایی به بعد، دقیقا از نقطه اوج، نتوانست دلایل خوشحالی خود را بیابد.
درست از همانجایی که ظاهرا به همه چیز رسید. درست همانجا نتوانست خودش را نو کند و برند خود را جوان  #Brand_rejuvenation یا حداقل استادانه کنار بکشد.
همدرسان من با مفهوم بکهام افکت #beckham_effect  آشنا هستند. تاثیر مخرب شهرت بر برند و کاهش متغیرهای ارزش ویژه برند در اثر سو #مدیریت_برند . برای رفع این اثر #برندهای_شخصی دائما به تجدید موفقیت خود فکر می کنند. از نگاه معناگرایانه، این چرخه، برای رسیدن به حال خوش دائمی است.
خوشحالی های ما ترکیبی از وضعیت درونی ما است. یعنی، آنچه که در ذهن ما به عنوان تنظیمات کارخانه ای رشد یافته، به اضافه شرایط بیرونی و به اضافه فعالیت های خوشحال کننده ای است که از آن انرژی می گیریم.

برای مثال، اگر استعداد دیدن تصویر کلی را نداریم، مدیر خوبی نمی شویم. توصیه و پارتی بازی فقط باعث می شود،  شما در جایی قرار بگیرید که لعن و نفرین دیگران را بخرید. در همین ستاد کرونا دیدیم
اکثر مدیران دولتی کشور، بی استعدادهای سفارش شده ای هستند که از درک ساده ترین مسایل مدیریتی عاجزند و آنقدر کلاف مسائل را دور خود تنیده اند که دیگر نمی شود بازش کرد. (در آینده درباره کمپین هایی که هفته ها پیش باید اجرا می شد تا روی رفتار پرخطر شهروندان اثر بگذارد و نشد، صحبت خواهم کرد(
حرف اصلی:
اگر استعداد ذاتی شغلمان را نداریم، اگر اهل تلاش و سرسختی نیستیم، اگر نمی توانیم با فعالیتهای خود روی محیط اطرافمان (حتی در حد یک شرکت) اثر بگذاریم #مدیر_موفق، #برند_شخصی و حتی انسان خوشحالی هم نخواهیم شد.

نکته بی ربط:
تیترهای خبر #مرگ_مارادونا  نظیر
#مارادونا درگذشت
دست خدا به خدا رسید و غیره
در اینستا این #خود_رسانه_پنداری خیلی کیف می دهد.
در طرف دیگر، تحلیل های جالبی است که خیلی ها پست کرده اند. تیتر بزنیم یا تحلیل کنیم؟
کار ما چیست؟

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.