معرفی کتاب | بازاریابی عصر چهارم

رابطه من با کاتلر که از دوران تحصیل شکرآب شده بود، با این کتاب به سمت بهبود رفت و با کتاب بازاریابی رقابت پذیری، بالاخره به دوستی بدل شد.
چند نکته:
یک.
این رابطه مثل خیلی از روابط موجود در عالم تخیلی است، یعنی کاتلر ازش خبر نداره و من واسه خودم قهر و آشتی می کنم. از این جور روابط تا حالا داشتید؟
دو.
پروفسور #کاتلر این کتاب رو با همراهی دو نویسنده اصلی کارتاجایا و ستیاوان از شرکت مشاوره
Markplus نوشته است.
خلاصه کتاب :
جهان در حال تغییر است، از تفکر اقتصاد سود محور به سمت اقتصاد انسان محور. یکی از دلایل این تحول، ظهور تکنولوژی جدید ارتباطات است و یک قدرت رسانه ای که در اختیار همگان قرار گرفته است. وقتی مصرف کننده در همه چیز، از تولید و قیمت گذاری گرفته تا توزیع و ارتباطات نقش دارد، آیا می توان او را ندیده گرفت؟
کتاب با بحث جا به جایی در قدرت به سمت مشتریان شروع می شود و این یعنی بخشی از رفتارهای درست ما با مشتری از روی اجبار است و بخشی هم از جریان آگاهی جاری شده در جهان. شما اگر به مخاطبی که به دیگران متصل است، کلک بزنید بدجوری ضرر می کنید .
از طرفی دسته بندی های رایج مشتریان در حال تغییر است .زنان، جوانان و شهروندان اینترنتی اهمیت دوچندان یافته اند.
موضوع جذاب برای من، بخش سوم کتاب است.
بحث ارزش ویژه دیجیتالی برند، که با آگاهی دادن به مخاطبان، آغاز و در مسیر، با ایجاد جذابیت و پرسش درباره برند، آنها را به سمت خرید و حمایت (وفاداری ) می برد.
همانطور که در تصاویر صفحات کتاب می بینید، این بحث ها دقیقا تشریح شده، تا رسیده به موضوع  اهمیت شخصیت برند و قرار گرفتنش در مرکز بحث جایگاه سازی.

شخصیت برند، موضوعی است که در فضای دیجیتال اهمیت دوچندان یافته و بنابراین تسلط بر مدل های خلق و طراحی آن ضروری است.
کتاب بازاریابی نسخه چهارم، از جمله کتاب های تشریحی است که مدل های مربوط به خودش را هم دارد و ما را به سمت یادگیری مدل های اجرایی #برندسازی_دیجیتال سوق می دهد.
همواره توصیه می کنم اینگونه مباحث را نزد استادان، در حین اجرای پروژه فرا بگیرید تا جنبه عملیاتی بیابد.
ترجمه خوب استاد احمد روستا و سجاد عبدالله پور و زحمات نشر سیته برای چاپ این کتاب، ستودنی است.

 

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.