معرفی کتاب | ” فریب ایکاروس” نوشته ست گادین

جدیدا به #ست_گادین علاقمند شده ام
@sethgodin
ولی اگر خودش بداند چرا؟ شاید این دوستی تازه شروع شده به پایان برسد.
دلیل علاقه ام، ساده بودن کتابهایش است و درست وقتی که از زور خستگی مغزت دیگر کار نمی کند، کتابهای ست گادین قابل فهم می شود.
Seth , please don’t translate this !
نام کتاب مورد بحث ” فریب ایکاروس” The Icarus Deception است.
گادین، در این کتاب مسئله تربیت و آموزش ما را زیر سوال می برد.
در افسانه ایکاروس آمده که دایدالوس و پسرش ایکاروس برای فرار از زندان بال هایی می سازند و با موم به خودشان وصل می کنند. دایدالوس به پسرش می گوید که نه در ارتفاع کم و نزدیک دریا پرواز کن، و نه اوج بگیر و به خورشید نزدیک شو.
ایکاروس که از بالا رفتن خوشش آمده بود، آنقدر می رود تا مومها آب شده و سقوط میکند.
نتیجه بلندپروازی!
گادین معتقد است ما را از بلند پروازی ترسانده اند، و به همین خاطر است که اکثریتمان درگیر مشاغلی هستیم که حتی دوستشان هم نداریم اما می ترسیم تغییر جهت دهیم.
ما وارد دوران #اقتصاد_ارتباطی شده ایم. اقتصادی که در آن برندها، بزرگترین منبع موفقیتشان ارتباطات است و ارتباط موثر به راحتی قابلیت تکثیر ندارد. بنابراین، رسانه های قدیمی در مقابل رسانه های شخصی قدرت رقابت سابق را ندارند.
برای مثال، شما در صفحه اینستاگرامتان در روز با چند نفر میتوانید گفتگو کنید؟
برای #برندسازی، برای ارتباطات برند، منابع زیادی موردنیاز است.
(این جمله بدیهی است نه؟)
اما تقریبا نود و نه درصد پروژه هایی که کار کرده ایم، در ابتدایش نپرسیده اند چه منابعی برای این کار لازم است. چرا که اکثرا منبع را فقط پول می دانند و لا غیر.
زمان، توجه مدیران به موضوع برندسازی، میزان دانش موجود و #خلاقیت سازمانی، اشتیاق افراد سازمان به تغییر، توانایی موجود برای ارتباط نزدیک با مخاطبان هدف در سازمان و بسیاری نقاط قوت دیگر، گاهی از پول مهم تر هستند.
به عقیده گادین، ارتباط برقرار کردن هنر است. البته معنایش خیلی باریک است. احتمالا گادین صفحات چند میلیون فالوئری ایران را ندیده که فلان زیباروی دکترساز، پست هایش فقط ژست است و کپشن های یک خطی “ولش کن برو، اگه برگشت مال خودته “.
به هرحال، کتاب گادین ، خواندنش کیف دارد و این حس را به شما می دهد که با خودش، هم صحبت شده اید.
فرزاد مقدم

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.