برندسازی یا شغل دیگر مسئله این است!

در چند ماه گذشته برخی از دوستان جوان لطف کرده و در خصوص انتخاب شغل، و حتی انتخاب شغل برندسازی با من مشورت کردند. تعداد مشورت ها که افزایش پیدا کرد، به مرور تصویری از وضعیت در ذهن من شکل گرفت. از آنجایی که نسل بعدی در اندیشه من جایگاه بسیار بسیار مهمی دارد، مطرح کردن چند نکته را خالی از لطف ندیدم:

۱. به نظر من، بهترین شغل برای هر شخص، همان شغلی است که عاشق آن باشد.کاری که فرد در حین انجام آن، چنان غرق می شود که متوجه گذشت زمان نخواهد شد. اگر چنین کاری را برای خود می شناسید، بیهوده بین مشاغل دیگر جستجو نکنید.

۲. اما اگر در بین انتخاب چند شغل مردد هستید، یعنی هنوز شغل مورد نظر خود را نیافته اید. در این زمان بهتر است با مشاغل از فاصله نزدیکتری آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید. آواز دهل شنیدن، همیشه از دور خوش است و معمولا در فاصله نزدیک، شرایط تغییر می کند..

۳. اشتباه ترین معیار سنجش شغل، درآمد است. تمام مشاغل دنیا، درآمد خوبی دارند اگر، اگر آن را با مهارت انجام دهید. ولی اگر نمی توانید مهارت کسب کنید، به لیست مشاغل پردرآمد مراجعه کنید که البته آن هم دائما در حال تغییر است. پس بهتر است در کاری که دوستش دارید مهارت کسب کنید و مهارت، نتیجه تلاش و تکرار انجام آن کار است.

۴.  اکثر عزیزان برندسازی را با مشاوره روانشناسی،تبلیغات و یا بازاریابی اشتباه می گیرند. طراح استراتژی برند علاوه بر موارد بالا، باید تسلط خوبی بر مدیریت، فروش و طراحی کسب و کار داشته باشد. در پارادایم جدید، برند، جایگزین محصول و شبکه کسب و کار شده که این موضوع، کار را دشوار کرده است. بنابراین، به هیچ وجه برندسازی، حرفه ای لوکس، آرام و مناسب برای پشت میز نشین ها نمی باشد.

۵. در نهایت، برندسازی یک شغل نیست. یک سبک زندگی است که تمام لحظات حیات شما را در بر می گیرد. اگر می خواهید ساعت پنج عصر کار را تعطیل کنید، اگر نمی توانید دائما دانشجو باشید، اگر توانایی به روز بودن و مطالعه دائمی داشتن را ندارید، اگر نمی توانید تفکرتان را وسعت دهید، اگر به دنبال یقین هستید و با این موضوع که با شک زندگی کنید میانه خوبی ندارید، برندینگ را انتخاب نکنید.

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.