پیش به سوی سادگی

لوگوی ساده

حرکت خودروسازان از برندهای سه بعدی به تک بعدی

در ادامه حرکت فولکس واگن و BMW  برای ساده سازی لوگوهایشان، حالا نوبت به نیسان رسیده است. در دهه پیش شاهد تغییر لوگوهای خودروسازان به سمت برجسته شدن بودیم و حالا نوبت به ساده شدن در مینیمال ترین حالت هستیم؛

پس زمینه برجسته و سه بعدی دایره ای شکل لوگو، جای خود را به فرمی شاخص که گویای همان کارکرد است داده است و فونت نوشته نیسان نیز نازک تر از قبل و ساده تر شده است.

در تعریفی دیگر، لوگوی نیسان از این ساده تر نمی توانست بشود! استودیوهای دیزاین بین المللی در تحلیل این روند تغییرات لوگو در خودروسازی های جهانی، قابلیت لوگوهای ساده برای شبکه های مجازی و تحول خودروها از سوخت های فسیلی به الکتریکی را مهمترین دلیل ساده تر شدن لوگوها دانسته اند و اینکه لوگوها دیگر قرار نیست تنها بر روی کاپوت خودروها خود را نشان بدهند، آن ها بایستی در تصویر پروفایل خودروسازان نیز به همان خوبی دیده شوند و به همین جهت بایستی ساده تر و خواناتر شوند.

امروزه مخاطبان این صنعت، مانند بسیاری از صنایع دیگر، تنها از طریق اکانت توییتر یا اینستاگرام آنان اخبار و تبلیغات خودروهای جدید را دنبال می کنند؛ پس طبیعی است که لوگو نیز باید برای دیده شدن در چیزی حدود ۶۵  پیکسل در تلفن های همراه با صفحه ای بزرگ قابل تشخیص باشند! و این یعنی هرچیزی ساده تر از لوگو فعلی نیسان، جزئیات خود را از دست می دهد.

در این تصویر به سادگی می توان تفاوت دو لوگو را مشاهده کرد و اینکه ارتباط ما با مخاطبانمان اینجا بسیار پررنگ تر و حیاتی تر است.

نکته ای که در این میان جلب توجه می کند، روشن شدن لوگوهای ریدیزان شده جدید در هنگام استارت زدن است، القای حس خودرویی برقی که پیشتر در مدل ID-3  فولکس هم شاهد آن بودیم. حال در خودروی جدید نیسان با نام آریا شاهد رونمایی از این تصویر جدید برند هستیم.

در همین راستا نیسان لوگوی خودروهای سری Z  را نیز ساده و رونمایی کرده است. لوگویی که در سال ۱۹۶۹ بصورت امبلم طراحی شده بود، حالا از دایره مرسوم آن روزها بیرون آمده است تا نوید تحولاتی تازه تر را به مخاطبان خود بدهد.

در حالی که خودروسازان داخلی به تازگی لوگوهای خود را برجسته و سه بعدی می کنند، شاهد این هستیم که برندهای برتر جهانی در اقدامی پیوسته و در راستای هرچه ساده تر کردن دیزاین خودروهای خود، لوگوهای خود را به ساده ترین حالت ممکن تقلیل می دهند تا ترند این بازار را دنبال کرده باشند.

 

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.